Bedrijven gebruiken vaak veel energie. Stap daarom met je bedrijf over op zogenaamde groene stroom en draag bij aan een beter milieu. Jaarlijks verbruiken ondernemingen veel energie. Dit zowel in de vorm van elektriciteit als gas.
Je kunt als ondernemer het energieverbruik beperken door de verwarming niet te hoog te zetten en deze ’s avonds en ’s nachts uit te schakelen. De aanschaf van HR-ketels helpt het verbruik nog verder te verminderen. Als besparing op de energiekosten kun je investeren in onder meer de aanschaf van milieuvriendelijke zonnepanelen. Er zijn nog veel daken beschikbaar! Wijs je werknemers en jezelf erop dat computers en andere apparatuur aan het einde van een werkdag uitgeschakeld worden. Dit voorkomt dat je ’s nachts apparaten hebt die op stand-by elektriciteit verbruiken. Uitschakelen is beter voor het milieu en bespaart op het energieverbruik.

Hulp nodig?
Of ga aan de slag met..
Maak het groen bereikbaar en toegankelijk
Door het groen van hoogbouw bereikbaar te houden en toegankelijk te maken (en te houden) voor een grote groep stedelingen kan veel … Verder lezen Maak het groen bereikbaar en toegankelijk
Lees meerDoe de versteningscheck
Hoe groot is de parkeerplaats van het bedrijf? of de wandelpromenade in het winkelcentrum? Doe de verstening-check! 1/3 van het grondoppervlakte moet … Verder lezen Doe de versteningscheck
Lees meerDuurzaam schoonmaken
Als je een bedrijfspand hebt dat je regelmatig door een extern schoonmaakbedrijf laat onderhouden, vraag dan om gebruik van ecologische schoonmaakmiddelen. Steeds … Verder lezen Duurzaam schoonmaken
Lees meer



